drumdrumdrum … Henk ter Haar!? @HenkTerHaar @De_Taalstaat

De spanning stijgt, lees ik @De_Taalstaat. Tot zaterdag 20 mei. Dan wordt de winnaar / winnares bekendgemaakt. Stem dus vandaag nog! Op de beste leraar Nederlands van Nederland & Vlaanderen!

Coming soon op deze blog: de filmpjes met de campagneleiders van de andere genomineerden 2017:

  • Tamara Stojákovic van het Atheneum Merksem MXM – Merksem, niet Merksum. (Die foute schrijfwijze doet me denken aan Maarksum, Merksem in het dialect, het Merksems Antwerps. Ja, mensen, eens een leraar Nederlands, altijd een leraar Nederlands.)
  • Didy Pijpker van een college in Siddeburen.

Zoooooo spannnnnend, ja! Ik moet nog stemmen. Voor Vrouw en/of Vlaanderen? Of? Hoelang volg ik hem al ? Van noord to zuid en van oost tot west de aardbol rond was hij me opgevallen. Nix ‘schools’. Origineel. Slim en smart. Met humor. Een breedspectrumleraar die ook verder kijkt dan het eigen onderwijs- en vakveld. Ik herkende hem direct op de longlist van de verkiezing. Ha, Henk ter Haar! – voor mij had hij al een naam als een klok. Een man vol zelfvertrouwen, van deuren en vensters opengooien op zijn vak en leraarschap. Open voor de hele wereld. Voor iedereen. Deelonderwijs van de bovenste plank ook. Eigentijds fris en fruitig. Is het het social media-effect!? Dát gevoel dringt zich sterk op nu ik voor de keuze sta. Verscheurd.

Verscheurend moeilijk die poll op Onze Taal. O eeuwige tweestrijd Nederland – Vlaanderen.

Komaan, Vlaanderen, hoor ik het op Twitter roepen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op drumdrumdrum … Henk ter Haar!? @HenkTerHaar @De_Taalstaat

  1. annaberg zegt:

    Ik ga eens kijken bij de buren. ☺

Geef een reactie

