de gedoodverfde wint #deLibris met zijn boek der boeken

Ik? Gedoodverfd?

Ik vind het jammer voor mijn collega’s dat ik gewonnen heb.

… Een hele eer. Dit voelt goed. (…) Morgen ga ik naar zee en daar spring ik een gat in de lucht.

Alfred Birney debuteerde in 1987 en schreef tot nu zestien boeken. De fabelachtige en tegelijk gruwelijke roman De tolk van Java noemt hij zijn boek der boeken.

Wat hij met de 50 000 euro zal doen? … Iets doneren aan zwerfkinderen. Het geld vindt hij minder belangrijk dan de eer van de Libris Literatuur Prijs te winnen.

Ik zag een overovergelukkig man in de reportage over de prijsuitreiking. En Lize Spit in confetti- neen vogeltjesjurk nipte aan haar glas. Een slok als troost. Volgende keer beter. Zij maakt binnenkort al kans op #deFintro.

– Voor recensies van alle Libris 2017-genomineerden: Ons Erfdeel.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

