het uur van de waarheid nadert #Frankrijk

Woensdag was het spannende tv-débat! Beide politici droegen het trendy Napolitaans blauw waarover ik een tijd geleden in het AD las n.a.v. de verkiezingen in Nederland.

Opvallend: de lichte ontvlambaarheid en soms pissige verbetenheid van de vrouwelijke kandidaat tegenover de onverstoordheid en gladde beheerstheid van een man die zich geen thema liet afsnoepen in uiterst snelle replieken en een op geen enkel moment vertragende woordenvloed.

Ik hoorde Annelies Beck en Kathleen Cools op Radio 1 op de moderatie reageren. Het was mij ook direct opgevallen dat de Franse moderatoren haast niet tussenkwamen of het gesprek merkbaar in de hand hielden. Dat heeft me geenszins gestoord. Integendeel. Ik prefereer als kijker een moderator low profile zeg maar.

Volgens de eerste exitpolls op dit eigenste blogmoment wordt Emmanuel Macron de nieuwe Franse president.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op het uur van de waarheid nadert #Frankrijk

  1. annaberg zegt:

    Hij is ondertussen de nieuwe! Een verschrikt vogeltje tijdens de afgelezen speech. Terwijl hij op andere momenten spreekt als een be-vlogene.

Geef een reactie

