O! Toon ons uw luister, O zilveren SUPERMAAN !

schermopname-44

 

O! Vandaag maandag komt de maan het dichtst bij het zwaartepunt van de aarde, de afstand ligt dan tussen 356.000 en 370.000 km. Wat maanpoëzie betreft, herinner ik me nog als de dag van gister Aan de Maan, het loflied van Staring dat in onze schoolbloemlezing Zuid en Noord stond: … Waar, na troosteloze afscheidsklacht, / Blij herenen de minnenden wacht / Breke uw glinsteren door. bis – ? Bij mijn weten ontbrak dit woord in onze tekst van toen. Op dbnl vond ik het gedicht in de 5e, verbeterde druk uit 1839 van een anonieme Verzameling van gezelschaps-liederenHier ook  in de Nederlandse Liederenbank van het beroemde Meertens Instituut.

schermopname-45

17.21 uur: fly me to the moon and let me play among the stars. Let me see what spring is like on Jupiter and Mars. In other words, hold my hand, in other words, baby kiss me … O romantiek, o maan zo mooi.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op O! Toon ons uw luister, O zilveren SUPERMAAN !

  1. annaberg zegt:

    Die oude handboeken herinner ik me nog precies.😉

Geef een reactie

