Welke plaats is er voor handschrift in de nieuwe eindtermen?

Gloeiend interessants over handschrift – dat “creëert”, lees ik in de handgeschreven longread van studenten in lerarenopleiding bij Pedro De Bruyckere aan de Arteveldehogeschool in Gent. Handgeschreven ‘voor de aardigheid’!? En dat allemaal terwijl aan mijn rechterzijde mijn kleinzoon van 11 zijn spreekbeurt over Ibiza ‘creëert’, rechtstreeks in PowerPoint. En ja, ik beken, hier ligt ook een “spiek brief” naast het computertje: HANDGESCHREVEN met tot nu “2 taal = spaans”. (Bij slide 2 die als titel heeft: “WAAR LIGT IBIZA EN WELKE TAAL SPREEKT MEN?”) Handschrift is een en-en-verhaal, niet, digitaal gaat het creëren evengoed als met de hand op papier. Toch.

POP-up

Auteurs: Loes Luyckx – Roy De Coninck – Eve Zeghers – Simon Van Wambeke – Simon Debbaut

Deze longread is het vervolg op de analyse die we gisteren maakten.

Naamloos 2

View original post

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s