de euro in crisiscijfers (2015 – 2016 – 2017)

… o dierbaar België ligt in de vergelijkende EU-tabellen op kop. Alfabetisch, en ja ook … of toch niet zo ver van de schulden(berg)top. Een verhaal van tekorten, schulden en ja toch economische groei. Wirtschaftswachstum. Wasdom. Via Tagesschau.de: Daten der Eurokrise. Wie geht es Europas Staaten? De asterisken bij de jaartallen – 2015 , 2016, 2017 – betekenen schattingen.

Hier slechts een tip van de sluier. Voor alle 28 EU-landen*: hierlangs. Hoe vergaat het Nederland? Wel beter dan België.

Schermopname (1)

2015-12-08

2015-12-08 (2)

*Nog een tip van de sluier… Uit mijn persoonlijk dagboek: vorige week nog haalde mijn kleinzoon van #10in2015 een héél mooi cijfer (10!) op zijn toets over de 28 EU-landen met hun hoofdsteden. (Alle blogposts alhier hebben trouwens op een of andere manier een link met ‘personal’.) Na zijn waterpolotraining in de zachte decemberschemering op weg naar huis legde hij me een aantal landen voor. Of ik de hoofdstad kende van Litouwen? – Cyprus? – Slovenië? – Kroatië? – Bulgarije? – Roemenië? – Tsjechië? – Estland? – Slowakije/Slovakije? – Denemarken? – O hellep! Wat een gebroddel. Van louter miserie kwam zelfs Kopenhagen niet … Wat een hoofdstedelijke gaten in mijn kennis! En zeggen dat ik ooit laureaat werd van de opstelwedstrijd van de Europese Dag voor de Scholen/ Journée européenne des Écoles. Maar toen waren we ook nog lang niet met zijn 28’en.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

