de gezonde middenweg #flipping

Het gehypte flipping the classroom krijgt (volgens onderzoek!) best een plaats naast andere didactieken. De filmpjesmethode is niet alleenzaligmakend. Het deksel lesvoorbereiden is zowel voor leraar als leerling niet vanzelfsprekend. Er is niet altijd passend lesmateriaal voorhanden en het ontbreekt leerlingen dikwijls aan motivering, verantwoordelijkheid en plichtsbewustzijn.

Iets van die aard heb ik vandaag van Pedro geleerd. En ja, ik gebruikte vaagtaal (iets | niet altijddikwijls). Quick en easy geblogd (quickly, easily??) terwijl ik de geur gewaarword van de pruimentaart in de oven.

Het lijkt wel alsof de onderwijskundige en pedagoog in zijn samenvattende commentaar een oorwurm draait over gezond en effectief leren en onderwijzen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s