Il nero e l’argento – Het zwart en het zilver – Paolo Giordano*****

Blauwkruikje

Als de tijd me ontbreekt om kleppers van romans te lezen, grijp ik naar verhalenbundels, novelles of miniromans. In elk geval een verhaal dat in een eerder korte tijdspanne gelezen kan worden zodat ik de namen van de personages of het verloop van de verhaallijn niet opniew moet proberen te achterhalen nadat ik het boek noodgedwongen een tijd ter zijde heb gelegd. Dat is één van de redenen dat ik Il nero e l’argento (2014) van Paolo Giordano vertaald voor De Bezige Bij als Het zwart en het zilver (2014) meenam. En dat was een gelukkige keuze want ik werd in het verhaal gesleept als in een niet te ontwijken stroomversnelling waarin ik mee moest, geen ontkomen aan.

Een ware ode aan Signora A. , weduwe, huishoudster en later ook nanny  bij het jonge moderne gezin van  Arno en Nora. Arno, academisch natuurkundige, en Nora,  interieurarchitecte, hebben een tamelijk druk…

View original post 579 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Il nero e l’argento – Het zwart en het zilver – Paolo Giordano*****

  1. Blauwkruikje zegt:

    Dank voor de reblog, Janien. Leuk dat je er weer bent!

Geef een reactie

