gezondheidswaanzin

Herblogd: So to bed: Maarten ’t Hart — 4 mei 1999 – dagboekfragment

maartenthart15Gezondheidswaan – De zuster van mijn grootvader leed aan godsdienstwaanzin. Ze dacht dat ze Maria Magdalena was. Zo erg is het bij mij nog niet, ik zou dolgraag Izebel willen zijn, maar verkondig nog niet dat ik het ben. Soms bekruipt me echter wel het bange vermoeden dat ik lijd aan gezondheidswaanzin. ’s Morgens vroeg neem ik op mijn nuchtere maag een gedroogde, ontzwavelde abrikoos. Dat zou bloeddrukverlagend werken.
Vervolgens eet ik vier donkerbruine boterhammen. De ene dag prokornbrood. Minder zout dan gewoon brood. Bevat allerlei mineralen. De volgende dag vikornbrood. Veel vitamine b.
Om half negen neem ik altijd een capsule q 10 super. Het coënzym q 10, van nature in ons lichaam aanwezig, maar helaas in steeds kleinere hoeveelheden naarmate je ouder wordt, verstevigt het tandvlees, verlaagt de bloeddruk, versterkt de hartspier. Al vrij snel nadat ik het begon te slikken had ik geen last meer van bloedend tandvlees als ik

View originalmeer lezen tenminste voor wie echt wel gezond wil leven …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

