‘Wat wil je later worden?’ Over een spion, een leanbedriuwman en een dief die mijn laptop wil kraken

‘Er was een periode dat ik graag juf wilde worden’, een kleinemeisjesdroom, … en wat later: ‘naar de universiteit wilde’. Me too. Voor talenstudie. O.w.v. de vele mooie woorden. En ook gelukt.

Waar mijn kleinkinderen nu van dromen? Profvoetballer, wielrenner als Philippe Gilbert, bouwer, mama …

De AyO-tún

Wat wil je later worden - Evelyn‘Weet je al wat je wilt worden als je later groot bent?’ Het is een van de vragen die ik stel in mijn gesprekjes met de 6 en 7 jaar oude kinderen in mijn onderzoek. Die gesprekjes neem ik op en schrijf ik uit om vervolgens de spraak van de kinderen te analyseren. Ik wil bijvoorbeeld weten hoe lang de zinnen zijn die ze produceren, en wat voor soort grammaticale fouten ze maken. Maar dat komt later. Dit voorjaar geniet ik van de gesprekjes met de kinderen.

View original post 293 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op ‘Wat wil je later worden?’ Over een spion, een leanbedriuwman en een dief die mijn laptop wil kraken

  1. Wat wilde ik later worden? Ik heb een lange tijd graag Juffrouw Achter De Kassa willen worden, want wij hadden een heel lieve juffrouw, die alles wist, de prijzen, waar het stond, hoeveel je terugkreeg en bovendien was ze heel lief. Daarna wilde ik een eigen tearoom of cafe, maar liefst niet iets waarvoor je nog jaren naar school moest.
    Die eigen tearoom, daar droom ik nog weleens stiekempjes van.

Geef een reactie

