de griep op Google

griepgoogle15

Screenshot België in de wereldwijde grieptrends volgens Google.

Ja, er staat een epidemie aan te komen in Vlaanderen, of beter ze is al een feit als we griepcommissaris, viroloog, epidemioloog en bio-informaticus Marc Van Ranst mogen geloven die zich vanzelfsprekend op nog meer gegevens baseert – maar ook op de analyse van Google.org.

Voorspellingen via Google op basis van zoektermen. Ja, ik had het goed (met de woorden van mn kleinkinderen: ik wist het!) toen ik de aankondiging hoorde van het thema van #hautekiet vanmorgen op de Vlaamse Radio 1: dat Google griepepidemies wereldwijd voorspelt op basis van zoektermen. Gevolgtrekking op basis van wat ik hier leerde  sinds n blogje over Limburger Bollen met beursvoorspellingen via Twitter op basis van de analyse van emoties in tweets. En meer van dattem. Tja, ik blog dus ik leer.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

