creëert u bewust een positief imago op sociale media? @hautekiet #logorree

Bewust? Een kleine maandagmorgenzelfreflectie.

Ik doe n spontane gooi per intuïtie zegmaar, zoals het gros van de berichten op deze blog ‘tot stand komen’. Neen, is het antwoord. Ik blog en twitter en facebook (dit laatste zo heel af en toe, familiale en vriendenzaken) zonder er echt bij na te denken, naar de impulsen of de ‘inspiratie’ van het moment. ‘Vluggertjes’. Uit de losse pols. Over mijn eeuwige en nieuwe Things of Interest. Homo ludens. Ook om niet van de aardbol af te duikelen, om bij/in de wereld en bij de tijd te blijven.

Waarmee ik wel bewust rekening probeer te houden? Met privacy: mijn microniveau blijft vnl. analoog. Digitaal beweeg ik me bij voorkeur op meso- en macroniveau, de nabije en iets verdere ‘buitenwerelden’. Daarbij wil ik mijn uiterste best doen om wat privacy te bewaren, goed beseffend dat dat grotendeels n illusie is. Waar mijn hart van vol is, mn familie, de intieme binnenkring, daarover wil ik zo goed mogelijk ‘mijn mond houden’, expliciet dan. Ze zijn wel constant aanwezig tussen de regels en in de spaties. Nog anders gezegd: voor wie ik liefheb, wil ik zwijgen.

Kort: blog en Twitteraccount zijn in se open & privé. Ja, dat mag paradoxaal klinken, ik archiveer gewoon, ik ‘bewaar’ impulsief wat me het ‘opslaan’ op dat ene moment waard is. Dagboeken-opslagplaatsen zijn het van mensen & dingen die me op een of andere manier troffen of waar mn (klein)kinderen of … mee bezig zijn: wereldwijd, alle rassen en gezindten, zowel opinies als actualiteiten, zowel Mario Bros als K3 als Cézanne als gedichten of neem robots, … , … Meer niet. Inter-esse. Heel breed. Nature en nurture. Taal en teken. Oude dada’s ook wel. Die roesten nl. (nog) niet. Kunst en wetenschap. Met het creëren van een imago, beste @hautekiet, ben ik dus niet bezig. … Word ik me plots bewust: dit bericht lijkt wel n (hernieuwde) ‘state of the art’. Zo ernstig. Heb ik toch niet te diep in mn ziel laten kijken? Nu. Tja. Laat ik het aan mn/me logorree wijten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

