‘(…) verstomde nu de wereld rondom mij.’ | het afschakelplan @maarteninghels #Antwerpen

Een geluidloze rust daalde in huis neer. De koelkast zoemde niet meer. Uit de luidsprekers kwam geen ruis. Alleen de machines op batterijen leefden nog; mijn oplichtende iPhone, het scherm van mijn laptop. En wanneer er gewoonlijk in deze drukke stadsbuurt altijd ergens een elektrisch apparaat zijn tamtam verkondigde; een badkamerradiootje van de buurman, een vergeten wekker, de wasmachine van de bovenburen die op het plafond stampt, verstomde nu de wereld rondom mij.

Eindelijk.

Ik had mijn eigen afschakelplan op de wereld gevonden. Het was dan misschien donkerder, maar rustiger werd het niet.

maarteninghels14 Slot uit het dagboek van 22 september 2014 van de Antwerpse dichter en schrijver Maarten Inghels, zoals gepubliceerd op zijn blog. En te herbeluisteren via Radio1.be.

Ik dacht zo: is het eigenste afschakelplan van Maarten Inghels geen mooi poëtisch vervolg op mijn bericht met #nieuwewoordenschat n.a.v. #nieuwefeiten die zich in België manifesteren.

Gerelateerd. Meer Maarten Inghels op TSM

steekvlamliteratuur?

Wat hebben we vandaag (niet) op school geleerd?

Poëzie op de bus

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

