(…) ligt hij, voor dat ie op gaat staan, / nog even te staren door het dakraam. / Aan de schuine muur hangen 3 voetbalsjaals. #sambavoetbalpoëzie

… dicht tekstschrijver en muzikant Meindert Talma in Arjen Robben, voetballer uit Bedum:

ArjenRobben(talma)14

De volledige tekst prijkt op zijn blog. En op De Contrabas: weliswaar in een licht gewijzigde versie met een onbepaald aantal voetbalsjaals, en 2 kilometers minder

op de Groningerweg, een 12 kilometer
lange rechte streep naar de stad,

dan op Talma’s blog waar de afstand Bedum-Groningen op een 14 kilometer staat geschat. Soit. Niks belangrijks als je het mij vraagt. Op Radio1.nl leest Meindert zijn gedicht in de 12 km-versie:

@meinderttalma: Oranje nooit wereldkampioen voetbal?! Zeg toch nooit nooit!

En zijn de kansen om wereldkampioen voetbal 2014 te worden op dit moment niet even groot voor de RD’s from Belgium! … Zaterdag #belarg kunnen ze trouwens nummer één staan op de FIFA-ranking lees ik in De Standaard. Tja had ik hier alweer A van Oranje gezegd, moest er toch ook een flinke klad Duivelsrood tegenaan. Gewoon een persoonlijke kwestie van huiselijke gemoedsrust.

#wk2014 in The Sausage Machine:

#spaned

#belalg

#belrus

Met vandaag erbij sta ik dus weer lekker op gelijkspel. Oef. Hoewel: #belusa! Kan ik daar wel aan voorbij!? Oléé néé hoor ik de nachtelijke juichkoren na-echoën. Wordt dus vervolgd. O ja, en wanneer is het weer de beurt aan Oranje!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

