Bandenspanning – Sofie Cerutti herblogd

Sofie klein

Originally posted on Duizendstappenblog:

Bandenspanning

Als ik van Barcelona naar Rotterdam vlieg – het is alweer de vierde keer dit jaar – heb ik mijn winterjas aan en mijn kistjes, en heb ik een koffertje vol kilo’s bij me die ik in Nederland wil achterlaten. Mijn vuistdikke Catalaanse grammatica, twee sjaals, een stuk of wat gelezen boeken. Ondanks een e-reader haal je nog aardig wat papier in huis in tien maanden.

In de rij bij de incheckbalie knik ik naar een man in een rolstoel. Hij heeft ook een Quickie, en dat schept altijd een band: net als motorrijders groet je elkaar, helemaal als je iemand met hetzelfde merk tegenkomt. Bij aankomst in Rotterdam kom ik hem natuurlijk weer tegen, en we praten even met elkaar terwijl we via een liftsysteem uit het vliegtuig komen en naar de aankomsthal rollen. Ik ploeter met mijn koffer achter me aan en een flinke tas handbagage op schoot over de tegels en de drempels. Hij vindt dat ik het zwaartepunt van mijn rolstoel zou moeten verplaatsen, zodat het gewicht meer naar achter komt te liggen. Dat is veel minder zwaar rollen, zegt hij, al is de keerzijde ervan dat je al naar achteren valt als je te bruusk omkijkt.

Meer lezen – view original.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

