1, 2, 3, 4 jurkje van papier #fashion #mode of hoe moeder en kind de wereld veroverden met puur handwerk

paper fashion14

Dit kleine meisje van 4 maakt papieren jurken met haar mama. Screenshot uit HuffPost via Mommy Shorts: The week Mayhem took over the world.

Creatief met papier, wow. Dat brengt oma op ideeën. Papier hier! Nu is het enkel nog wachten op de kleinkinderen. Dat brengt me in herinnering: had E. (4) me na de zwemles (voor het eerst in de Zwemtent! – met juf Sharon – wat is ze streng) twee dagen geleden nog verteld dat ze over kleding hadden geleerd op school – hij liep het woordenlijstje af, wat had hij goed gevolgd – en dat ze zelf kleren gingen maken. Van papier, vraag ik me nu af. Dat brengt me ook op de plopsakaboutermuts van D. (6): vorig jaar o.l.v. een mama gemaakt in de klas – in vilt. Puur handwerk van kleine vingertjes.

Handwerk – het was een vast heus vak in mijn schooltijd in het lager secundair. Jammer toch dat het lang gelden al werd geschrapt. Ik wil meteen pleiten voor een herinvoering van dat vak in alle scholen, alle richtingen, afdelingen en stromen: creatief met naald en schaar – back to basics. Meteen mee in de transitiestroom.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 1, 2, 3, 4 jurkje van papier #fashion #mode of hoe moeder en kind de wereld veroverden met puur handwerk

  1. Helemaal mee eens, liever vandaag dan morgen. Bij ons op school hebben we zaagmachines, boormachines en spijkers, maar een naaimachine, breinaalden en een speldenkussen????

  2. Wapiti zegt:

    En ik doe mee! Creativiteit houdt je jong en levendig. Je kunt je ook nooit meer vervelen en je vindt voor elk probleem makkelijker een oplossing. Ik hou geweldig van handwerk en nu leef ik me uit in de academie.

Geef een reactie

