n rozenblaadje voor Valentijn

B0008358 Rose petal

Karin Bogaarts wil een cadeautje breien voor je Valentijn. Guido Lauwaert blogt je toe met liefdesbrieven. En ik zeg het met bloemen, met de Wellcome Image of the Week, een creatie by Annie Cavanagh and David McCarthy: een rozenblaadje onder de elektronenmicroscoop. Mijn oude liefde voor biologie is nog niet geroest, nee. En bovendien:

Roses are thought to be one of the oldest flowers and they are thought to have first been cultivated in ancient Babylonia and Assyria before finding their way to Europe. It wasn’t until the early 19th century that rose breeding really took off, with people crossing all available roses. The result is that there are over 30,000 varieties in existence today!

Roses have been present throughout history and across cultures, with examples found in Egyptian tombs, used to carpet the floors of Roman banqueting halls, and as symbols of the warring sides in what has become known as ‘The war of the roses’.

Meer …

Mag ik je een fijne Valentijn wensen! kWens je een roos elke dag! Een van mn lievelingsbloemen. A thing of beauty, a joy forever. Symbool van liefde, romantiek, tederheid, intimiteit, levenslust, passie, vriendschap, sensualiteit, blijdschap, … Dat is de taal der (rode, roze) rozen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op n rozenblaadje voor Valentijn

  1. Dankjewel. Zo mooi en toch heel onherkenbaar als roos. Ik verheug me nu al op een zomer met lathyrus en leeuwenbekjes, pompoenen en pionrozen en natuurlijk zonnebloemen.

  2. Wapiti zegt:

    Dankjewel! Wij doen hier niet aan valentijn, maar een (virtuele) wens is toch altijd prettig!

  3. kunstrijk zegt:

    Moest bij je stukje denken aan Hildegard Knef: Für mich soll’s rote Rosen regnen. Hoop dat jij vandaag een rozenshower gehad hebt.
    Ik zat na mijn werk in de stromende regen bij mijn man achter op de fiets. Op weg naar de Praxis om een nieuwe fiets te kopen. Liefde is … samen in de regen op de fiets, zullen we maar denken. Anyway, we hebben een nieuwe. Hopelijk wordt deze niet gejat.
    Happy Valentine!

  4. Blauwkruikje zegt:

    Erg lief, Janien. Dankjewel. Ik was vandaag in het Museum voor brieven en manuscripten (Brussel) daar loopt de tentoonstelling ‘Liefdesbrieven’. Best wel prettig om de amoureuze ontboezemingen te lezen van vb Chopin aan George Sand, van Flaubert aan Louise Colet, van Appolinaire aan Lou … Guido Lauwaert heeft gelijk, de liefdesbrief is vandaag de dag niet meer wat hij was.

Geef een reactie

