gij daar, behoud de begeerte voor ’t Schoon Vlaams!

schoonvlaamsBdBG14

en of het daar in Antwerpen zal vonken knetteren knallen schetteren spetteren stuiven stormen stromen longen tongen monden bolle wangen ballen bekkens wangen ballen bolle bekkens o hop! uw dierbaar Nederlands op de schop! uw gebenedijde moedertaal in scha en schande! Götterdämmerung? Rise or Fall? of niet soms? of op zijn standaards of tussentaals of holderdepolders of altijd liever nog Schoon Vlaams door wie en met wie en voor wie? wie? ja door wie en waar en hoe groeten ze met Marc – dag mannen met de boeken en de monden plom plom bol van woorden waar het hart van vol is propperdepropvol daar loopt de mond van overrrrrrr – lekkerrrrr

BdB_P_1314_A5_01_schoonvlaams.indd

Twee Vlamingen (wat zeg ik) kruisen de degens. Kevin Absillis neemt het op voor de Manke Usurpator (tussentaal of Schoon Vlaams) – Geert van Istendael, de witte helmboswuivende, treedt als ware Belg verdediger van het Standaardnederlands live met hem in duel. En wie is scheids en aanvuurder tegelijk? Jawel, uw taalwakkerste Nederlandssprekende en -schrijvende van boven de Moerdijk: Marc van Oostendorp! Ook bekend van de Vlaamse radio en televisie.

’t Is in Permeke te doen. Dichtbij de Chinese wijk. In Antwerpen dus. ’t Is van BdG dat zijn adres opzettelijk fout blijft spellen want dat plein in Antwerpen klinkt te Vlaams met Pieter vindt de Luc die liever Herman hoort. Komaan, zeg. Moet er nog zand zijn? Alsof live niet genoeg is: Ruud Hendrickx, Johan Petit en –  ……………………………………………………………………….. verrassing! schrijfster Monika Van Paemel – zullen op video aanwezig zijn. Alabonheur. Razendbenieuwd naar de stellingname van de barones!

Waar branden de lampen? Daar! Op 27 februari 2014 om 20.00 uur in de Permeke-bib op het De Coninckplein in Antwerpen.

2 april26april 2013 225

Cityscape Antwerpen. De Belgische tricolore of gevels in zwart-geel-rood op het De Coninckplein. Uit mijn album van 23 april 2013.

Update Ambras in de verkaveling.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op gij daar, behoud de begeerte voor ’t Schoon Vlaams!

  1. Wapiti zegt:

    Bedankt voor de tip! Als ik vrij ben, zie je me daar ook!!!!

    • janien zegt:

      Wat jammer, ik kan me niet vrijmaken! Dit had ik écht niet willen missen. n Simpel blogje plegen met de aankondiging is het enige wat er voor me opzat … Hopelijk komt er een filmverslag of zo. Of als jij kunt, hoor ik er wel over …, ja?

Geef een reactie

