zwarte kat

zwarte-kat-koffie-black-cat-coffe-1360750591_bFemme avec un chat, Fernand Léger, 1921. Zwarte kat. Doet aan Noukie denken hoewel ze niet helemaal zwart is, wel fijn tijgergestreept, rossig, wit en zwart en grijzig. Zwarte kat. Doet onwillekeurig ook aan koffie denken. Dessert in bonen. Aan thuis vroeger. Uit de beeldenstroom van mijn jeugd opgeborreld. Met dit merk moet ze al heel vroeg begonnen zijn, mn koffieliefde. Om niet van verslaving te durven spreken.

Een zwarte kat via Twitter dus. Alsof neem politiek me helemaal niet zou kunnen interesseren. Als doodgewone burger van een land in verkiezingskoorts heb ik me inderdaad toch naar Saatchi Gallery begeven om er naar een ‘schoon beleke’, zeg n ‘mooi prentje’ te kijken. Het bewijs staat hierboven. De Vlaamse nieuwsmedia hebben me nochtans naar Twitter, naar de massale RT’s willen sturen van Open VLD-politici, -leden en -fans die nieuwkomer Lode Vereeck positief progressief zouden onthaald hebben – teruggekeerd, teruggevraagd of gewoon overgelopen van LDD voor wie het nu nog altijd niet zou geweten hebben of hebben willen weten.

Tja, geen oude nieuwsmedia meer zonder verwijzingen naar Twitter of Facebook. De wereld een schouwtoneel, nu ook in zijn snelle virtuele versie. Meteen massaal mee het podium op? Ik meng me liever onder de toeschouwers. Een zekere graad van onzichtbaarheid is me liever. En te gepasten tijde tussen de regels verdwijnen …  zwijgen is goud, toch.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op zwarte kat

  1. Wapiti zegt:

    Als toeschouwer kun je alles even (be)schouwen, dikwijls een goede remedie tegen overhaaste reacties!

    • janien zegt:

      Soms blog of reageer ik wel ‘overhaast’ omdat het meestal impulsief gebeurt, direct op de bal. Dat van die ‘toeschouwer’ moet je ook niet te letterlijk nemen. Een toeschouwer die wel in interactie wil. Ach, het heeft alles te maken met het feit dat zelf toneelspelen (letterlijk) me helemaal niet ligt.

  2. kunstrijk zegt:

    Nee, dat is al lang niet meer.

Geef een reactie

