i-poèmes – lesidee taal en literatuur met Twitter

i-poèmes – wat een geweldig idee: multipliceerbaar en aanpasbaar voor andere talen. De titelslide van de presentatie vat de didactische principes en de bouwstenen van het project i-voix krachtig en duidelijk samen, kijk maar en ontdek: hoe mooi!

i-poèmes – à travers la poésie, les frontières et les écrans
i comme i-voix – i comme images – i comme internet – i comme il y a

i-voix van literatuurdocent Jean-Michel Le Baut ten voeten uit: op de projectblog – i-voix op Twitter – i-voix in de prijzen (eTwinning 2009), dát spreekt. Het huidige lopende project heet Voix d’Aujourd’hui en doet, zoals de naam doet vermoeden, hedendaagse Franse poëzie aan in een selectie van de leerlingen van Jean-Michel Le Baut. Waarlijk, een man met (toekomst)visie.

Eén voorbeeld, klik door naar hedendaagse Franse woordenwolkpoëzie via

Nog meer inspiratie voor digitale didactiek? In het Café pédagogique zag ik een overzicht van oud en nieuw met links naar de producties.

Defintely beautiful! Het sneeuwt al op deze WP-blog en de reële winter moet nog komen maar de digitale lente is definitief doorgebroken in onderwijsland. Hoor toch, hoe het overal twittert dat het een lieve lust is! Welk fris, vitaal en aanstekelijk geluid van leraren / docenten / jongeren van overal! (Wordt vervolgd in een later blogbericht met een didactisch Twitterproject uit – u raadt het, Nederland.)

i-poèmes kwam ik op het spoor via het niet te overtreffen À la française van romanist Herman Geudens. Niet te missen, die blog!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s