emergente kennis

Ff leerhappen van OERs and Open Online Courses, Doha, Qatar, 30 oktober 2013. Een presentatie van webleergoeroe Stephen Downes.

Het gaat dus over Open Educational Resources, REL in het Frans: Ressources Éducatives Libres. In cMoocs, connectivist Massive Open Online Courses. Kwestie van de letters nog eens even op een rijtje te zetten.

Aha, de semantische conditie van zo’n cMOOC met zijn design principles! Betekenissen van open, autonomie, diversiteit en interactiviteit – met emergent knowledge – in de context van een MOOC. Kwestie van mijn woordenschat wat te spijzen. Beter inzicht te krijgen. In drie ‘plaatjes’:

DownesOERs13DownesMOOC13DownesMooc(2)13

Screenshots: slides Stephen Downes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op emergente kennis

  1. Christ'l zegt:

    Wow, om dit te kunnen volgen moet ik eerst een woordenschatles gaan volgen. Ik snap er gewoon niets van!!!😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s