lou reed (arenahal deurne 11 maart 1975) 1

lou reed75TublrZw

lou reed [arenahal deurne 11 maart 1975]    1

waar jij lijzig ijsweerlicht de zaal inkijkt
lid na lid mijn lijf langs lange saxofonen
hitsig drijft in siddering en baltsvlucht
heidens hongerig zoals een huis vol duisternis

legt jouw stem herkenning en een plotse hand
op en langs de wanhoop van mijn schouderrand
nu zij lusteloos en louter dierse woorden loost
of heser uitvalt naar de mateloze sterrren

te meer daar jij alleen maar leven oppert
bij de kleuren en genade van het licht
dat noot na noot soms frêle zweepjes geeft
zoals jij teefs mijn borstkas tergen weet

heet toch krijst jouw klaagklank langzaam
blijvend brandmerk op mijn al te broze strot

Luc Pierre C. Maes

In: Luc Pierre C. Maes, Ik sloot de sleutel buitendeurs,
Gedichten, Uitgeverij Walter Soethoudt, Antwerpen, 1978, p. 28.

Foto: Everything Lou Reed, 1975 Europe Tour, Germany.

Het was de tijd van Vicious, Satellite of Love, Walk on the Wild Side, Waiting for the Man, Sweet Jane, Heroin, Lady Day, … als ik juist zit.

Serge Simonart herdenkt Lou Reed. “11 maart 1975. Na het concert … Meer lezen @ Humo.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

