Nieuwe gratis brochure: Slimmer zoeken, informatievaardigheden op de basisschool

X, Y of Einstein?

Ik wil even reclame maken voor een nieuwe brochure van Kennisnet, Mijn Kind Online en het Sectorinstituut Openbare Bibliotheken:

De brochure Slimmer zoeken, informatievaardigheden op de basisschool helpt scholen met het aanleren van informatievaardigheden bij kinderen. Doel is om leerkrachten in de bovenbouw van het primair onderwijs het belang van informatievaardigheden te laten inzien, hen te inspireren en te helpen met ondersteuning van de bibliotheek informatievaardigheden een vaste plek in het onderwijs te geven.

Publicatie Slimmer Zoeken

“O, dat google ik wel even en dan is mijn werkstuk snel af!” Dit is de werkwijze die kinderen in het primair onderwijs tegenwoordig vaak gebruiken bij het maken van werkstukken. Vervolgens zijn ze ongewild een hele middag aan het surfen op het net om uiteindelijk toch niet de informatie te vinden die ze zoeken. De informatie is gefragmenteerd, de afzender is onduidelijk en de informatie is te beknopt. Initiatiefnemers Kennisnet, stichting Mijn Kind Online en…

View original post 185 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

