good co + crap co = mediatoekomst Murdoch @TheEconomist #omablogt

Opgeslagen: brokje businessnieuws over veranderend medialandschap. Over mediamagnaat Rupert Murdoch in het juninummer van The Economist. Over de toekomst van zijn film- en krantenindustrie.

20th_century_fox_(2009) De good co van de titel staat voor het nieuwe 21st Century Fox – op Vimeo zag ik het logo onderhevig aan nostalgische commentaar verwijzend naar het triomfantelijke oude vertrouwde van 20th Century Fox (en of mijn kleinkinderen dat herkennen!) dat weliswaar niet verdwijnt maar onder de paraplu komt van 21st Century Fox.

De crap company, News Corp, huisvest de kranten, education business and other odds and sods:

Mr Murdoch’s decision a year ago to split his company into two, which will happen on June 28th, has thrilled shareholders. The new 21st Century Fox (analysts call it “good co”) will house News Corp’s more profitable entertainment assets, such as its television networks and stake in BSkyB, a British satellite broadcaster. The new News Corp (unkindly referred to as “crap co”) will consist of around 130 newspapers, including the Wall Street Journal and the Times of London, an education business and other odds and sods.

According to The Economist, The News Corp split, Murdoch 2.0, The media mogul promises to “do it all over again”, New York, Jun 22nd 2013.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s