tedvanlieshout.nu

georgienOm de zo veel tijd vinden er onderzoeken plaats waarvan de uitkomsten niet overeenstemmen met je eigen inschatting. In Boekblad, het vakblad voor de boekenbranche, staat de uitkomst van een door GfK uitgevoerd onderzoek; Mirjam Hemker rapporteert: bijna 80% van kinderen vindt lezen leuk. – Leuk, een onderzoek onder bijna 1300 kinderen tussen de 7 en 15 jaar, maar kinderen lijken me nog veel moeilijker te ondervragen dan volwassenen, omdat kinderen makkelijk te manipuleren zijn. Om een voorbeeld te geven: als ik in een klas vraag of kinderen graag lezen, steekt ongeveer een kwart de hand omhoog. Vraag ik of ze graag een boek van mij lezen, dan gaan alle handen omhoog – de schatten.

Maar het is niet aan mij om onderzoeksresultaten in twijfel te trekken, al deed ik dat een paar dagen geleden nog toen NS beweerde dat zowat heel Nederland jubelt over de prestaties van NS…

View original post 288 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

