waarom men honderd jaar geleden nog geen smileys schreef

smileyNedL13 Waarom schreef men honderd jaar geleden nog geen smileys, vroeg Marc van Oostendorp zich af. Zijn antwoord deed me nadenken over de betekenis van de treurende smiley :-(  op de eerste schooldag van mijn kleindochtertje.

Mijn reactie zoals op Neder-L:

smileysad13 Allereerst gelukkig Nieuwjaar! Wat een geweldig artikel alweer! Het doet me stilstaan bij wat ik gister blogde, een post met een (treurende) smiley erin: ik citeerde hem uit een sms’je, uit empathie. Wat hij communiceerde, was inderdaad veel meer dan een versterking van een droevige mededeling: hij vertelde een eeuwig verhaal van moeders en dochters, van liefde en afscheid. Aan de schoolpoort.😉

Update 2014

Over smileys gesproken, het kan ook in ‘andere taal’: Frans bijvoorbeeld!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

