dramatische gebeurtenissen, lugubere incidenten en romantische misverstanden

in de vitale roman De vrouwenslagerij van Ilja Gort.

Alvorens aan zijn roman te beginnen, liep vegetariër Gort een week stage bij een Franse slagerij. ‘Dat was niet prettig, maar het heeft me enorm geholpen. Ik heb geen mopperig anti-vlees-boek geschreven, maar een vitale roman over vier vrouwen die met natuurlijke vanzelfsprekendheid omgaan met slachten. Een situatie waarin dieren, hoe gek dat ook klinkt, met liefde worden gedood. Tevens heb ik voedsel weer zichtbaar gemaakt, zoals je dat in Franse dorpjes overal tegenkomt.

uit: Vegetariër Ilja Gort schrijft roman over slagersvak, Boeken, Knack.be, 05-12-2012.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dramatische gebeurtenissen, lugubere incidenten en romantische misverstanden

  1. Ik ben benieuwd, dit boek komt op mijn wishlist 2013!

Geef een reactie

