X, Y of Einstein?

In een nieuw artikel van Henry L. Roediger III en Mary A. Pyc in het Journal of Applied Research in Memory and Cognition brengen 3 cognitieve inzichten samen die leerkrachten snel en makkelijk kunnen toepassen en die een groot effect hebben op het leren van je leerlingen.

De 3 inzichten zijn:

  1. distribution (spacing and interleaving) of practice in learning facts and skills;
    Ik vond deze video die het principe uitlegt:
  2. retrieval practice (via self testing) for durable learning;
    In deze video wordt deze techniek uitgelegd vanaf 2’23”:
  3. explanatory questioning as a study strategy.
    Hier zitten 2 technieken onder “elaborative interrogation and self-explanation”:
    “Elaborative interrogation involves students generating plausible explanations to statements while they are studying (i.e., answering why some stated fact may be true). For example, if they learn that it takes Neptune longer than Mars to revolve around the sun, they should ask themselves why this is the case…

View original post 332 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s