Vlaming Geert Joris secretaris-generaal van de Nederlandse Taalunie

Litfoto – uit mijn fotoalbum van de Boekenbeurs, 7 november 2009, 11:39:33: Geert Joris met het naamkaartje van directeur van Boek.be, o.a. organisator van de Boekenbeurs. Zoals mijn foto toont: een beminnelijk man die wel even wilde poseren – eens niet voor een professional, gewoon voor een literairefotojagertje.

Geert Joris volgt de Nederlandse Linde van den Bosch op als secretaris-generaal van de Nederlandse Taalunie. Of zeg ik beter ‘algemeen secretaris’? Is algemeen secretaris misschien Nederlands Nederlandser? Dat zou ik nog eens moeten opzoeken. Linde van den Bosch was dus de vroegere algemeen secretaris van de NTU.

Rechts op de foto Linde van den Bosch, toenmalig algemeen secretaris van de NTU. Twee topdames van de Taalunie flankeren Ronald Plasterk, toenmalig Nederlands minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op de trappen van het paleis te Brussel, onderweg naar de feestelijke uitreiking door koning Albert II van de Prijs der Nederlandse Letteren aan Cees Nooteboom. Mijn foto dateert van woensdag 18 november 2009, 11:31:26, elf dagen nadat ik Geert Joris, die vanaf 2013 zijn nieuwe job opneemt, tegen het lijf liep op de Boekenbeurs, zie ik nu.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Vlaming Geert Joris secretaris-generaal van de Nederlandse Taalunie

  1. Pingback: zie je wel, onderwijs faalt | The Sausage Machine

  2. Pingback: de Taalunie gendergewijs geanimeerd en in twee varianten van het gesproken Nederlands gepresenteerd – mét tulpenbol | The Sausage Machine

Geef een reactie

