Dat heet dan papierenboekpromo september 2012 via wat nu nog de megafoon heet van de social media: en of het werkt! De roman 3.0.

Tip @ jongeren in de klas (sorry, ik kan het niet laten): als dit niks voor je literactuamap 2012-2013 is! Maar wellicht hebben sommigen onder jullie “De handel” van Maarten al wel gelezen. Dat overkwam mij wel eens, in een vorig leven, dat de toen meest ‘gemediatiseerde’ nieuwe boeken in de klas al gelezen waren, nog voor er enige schoolsmet op kon gaan rusten roesten.

Proost! Santé! (Geestelijke) gezondheid à volonté! Dat geldt weliswaar ook voor de schrijver en zijn verzamelde entourage. Of deze reblog kan dienen als een letterlijk vervolg op mijn vorige post van vandaag 11-09-2012, dat moet mijn lectuur nog ‘bevestigen’. Zo ben ik. Weer eens gevangen in het promoweb van een kwetsbare cultuur. Die zich weert als geen ander, zoals hier en nu, met verzamelde (creatieve) kracht.

Neen, zo gaat de literatuur nog niet dood, he, Harold Polis. Ook de papieren (nog) niet.
PS @Eva_Mouton Ik mis een tekening van Maarten Inghels’ nieuwe pak. Zijn vestimentaire bericht in de aanloop naar de presentatie van zijn roman is me dezer dagen nl. bijgebleven als geen ander literair nieuws.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

