leren lezen met augmented reality (video dankzij Pedro)

Gevonden via @RemcoPijpers … Read More

Reblogging Is het nu generatie X, Y of Einstein?

Augmented reality voor een educatief doel, Bart Van Bossuyt van Visuele aardrijkskunde is er heel goed in, en ik, ik kijk graag naar die nieuwe ontwikkelingen en didactiseringen. En als het dan over (leren) lezen gaat – eens mijn vak, nog altijd een passie –  wil ik deze video die ik bij Pedro De Bruyckere vond, vandaag voor altijd in mijn ‘dagboek’ bewaren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op leren lezen met augmented reality (video dankzij Pedro)

  1. Stijn zegt:

    Over de aardrijkskunde app. Wat is er mis met een goeie ouwe wereldbol in de klas? Ik weet dat er bij ons in het aardrijkskundelokaal grote kaarten aan de muren hadden. Die kon je altijd blijven bekijken, het hele jaar lang. Met zo’n applicatie kan dat enkel en alleen wanneer het toestel aanstaat. Misschien de beiden combineren.

    • Bart zegt:

      Niets uiteraard, maar leerlingen kunnen wel de aardrijkskundeapplicaties thuis bekijken. Ze kunnen ook niet ‘stuk’, nemen geen plaats in en zijn bovendien – niet onbelangrijk – gratis.

  2. Toekomstdromen, ik moet nog steeds ‘inschrijven’ als ik van het computerlokaal gebruik wil maken. Op school hebben we slechts één digibord, voor de sectie Frans (!), dit in verband met de methode.
    Ik reblog omdat ik de beelden ook niet kwijt wil, (leren)lezen is zo belangrijk…

Geef een reactie

