mijn stad vandaag alweer het middelpunt van de wereld #vk2012 #antwerpen

Wat een journalistiek enthousiasme op Radio1.be bij het krieken van de dag: internationale media kleurt de Grote Markt van mijn stad. Het algehele buiten- en binnenland is daar present voor de Clash der Titanen: wordt het nu écht anders voor Bart De Wever en Patrick Janssens!? De heel nabije toekomst zal het uitwijzen. Ha, Twitter kleurt N-VA, vertelt een polltweet even later op de morgen. Een vooruitwijzing?

 De verkiezingsstrijd. Voor Stefan (Gielen) en Sven (Wassenaar), slechts enkele jaren geleden – in hun middelbareschooltijd – nog erg actief op de edublog The Sausage Machine, is het hun eerste keer. Ze komen beiden uit mijn laatste klas en staan vandaag broederlijk (resp. op plaats 13 en 15) op de lijst van CD&V voor het district Merksem Antwerpen. Ik wens hen veel succes, en ben benieuwd naar hun belevenissen en verdere plannen.

Zeg nu nog dat jongeren zich niet politiek en sociaal engageren! @ allesoverjeugd.be: Stefan en Sven hebben méér dan interesse in politiek, ze zijn actief lid van een politieke partij, geëngageerd bij de Christendemocratische Studenten CDS, en stelden zich bovendien kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen!

Foto’s JB Antwerpen-Centraal, het mooiste station ter wereld, en de lichtjes van de Schelde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op mijn stad vandaag alweer het middelpunt van de wereld #vk2012 #antwerpen

  1. Ik volg het met belangstelling.

Geef een reactie

