tinnef e.a.

TINNEF was nog een soort geheimtaal voor me - wat het Bargoens oorspronkelijk ook was - toen ik het woord zag opduiken in Woordpost van Onze Taal. Dit woord moet ik onthouden om mijn toekomst van scrabbelaar veilig te stellen gewoon, net als de liefkneuzing van de Tzum-prijs 2012, dacht ik direct, dit sla ik in mijn logboek op, niet zonder eerst nog een grote knipoog te sturen naar meester-woordenaars S. en C., onlangs nog gespot in het Verdronken Land – volgepoeierd met een of ander roestrossig stuifmeel (?) …

… Of was het een andere ultrafijne stof, toch niks radioactiefs, hoopten we, even opkijkend naar Doel in de verte. Je wist maar nooit met al dat onheilspellend nucleair nieuws over reactorscheurtjes op de achtergrond. Nee, de zachte bries stond niet in onze richting toch?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

