onwezenlijk

ONWEZENLIJK blokletterde het in mijn mailbox: oud-collega Paul Schelfout is in volle zomervakantie overleden tijdens een fietstocht. In het rouwregister van mijn oude school postte ik

Innigst meevoelen.

Zacht en sterk. Rijzig en bescheiden. Recht door zee. Rots in de branding. Duurzaam lesgever. Strijder voor de warmste samenleving. Dit zijn de woorden die direct in me opkomen als ik aan Paul denk. Hij leeft in mijn herinneringen.

Weer begint voor het Katholiek Scholencentrum JOMA Merksem een schooljaar met een rouwrand. Gisteren kwamen die woorden gelijktijdig op onze lippen toen ik oud-collega An toevallig ontmoette tijdens het winkelen. Vorig jaar immers overleed mijn jonge oud-collega Sofie Hulselmans op 10 september. 

Samen met velen wil ik Paul en Sofie blijven gedenken. Onuitwisbaar zijn de herinneringen aan deze toegewijde leraren, indrukwekkende, warme persoonlijkheden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

