verhalen die als aan de bomen groeien in het web als woud

De enige constante is verandering OF is er iets nieuws onder de zon. Neem nu dat ‘nieuwe’ ‘sprookjesbos’. Dat user na user of zeg ik beter consumer na consumer online tot stand zal komen. Ongetwijfeld ken je dat groepsspelletje waarbij elk zomaar een zinnetje op een blad schrijft, het omplooit, en het papier doorgeeft aan de volgende: het ‘verhaal’ kan alleen verrassen. Het was een scheppingstechniek die de surrealisten beoefenden onder de ‘lugubere’ naam Le cadavre exquis. Transponeer die manier van creëren naar 2012 en we komen uit op het kunstproject van Google en Tate Modern dat volgende week van start gaat: This Exquisite Forest. Helemaal in de taal van de tijd heet het story telling, content creation, collaboration, animation platform, grow your own, identity building, global understanding, (vul aan): kan het verrassender, prettiger, exquiser dan in kunst, een appel aan ieders verbeelding en creativiteit, een warme oproep tot cocreatie. Imagine all the people

(Ja, natuurlijk heeft ook dit project weer iets van alles is marketing, maar met die slogan wil ik het nieuwe sprookjesbos nu even niet ‘doorprikken’.)

About these ads
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op verhalen die als aan de bomen groeien in het web als woud

  1. Pingback: waar is men mee bezig als men thuis aan de koffietafel meer over filmsterren spreekt dan over politiek! (de onderwijsminister de ouders verwijtend) | The Sausage Machine

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s