De school is van iedereen, zegt Robert Voorhamme

Via @ernomijland.

De kloof tussen de ouwe papieren school en de digitale wereld is groter dan ooit. School is altijd wel een eiland geweest, en evolueert/evolueerde van oudsher met tragere tred. En dat werd altijd als normaal aangezien. Maar nu kan ze niet langer ver achterblijven. 

Er komt snel verandering.* Dat hoor en zie ik overal en vooral op het web. Steeds meer stemmen klinken steeds luider: geletterdheid is mediale geletterdheid. Naast het papieren boek, en even belangrijk, zijn er de schermen met een overvloed aan informatie en kennis. Ik stop, anders wordt het hier open deuren intrappen. Ik ben al langer overtuigd van de onschatbare waarde van de digitalisering voor #onderwijs. Waarom waren we (5 en 6 so en ik – tot 2011) anders ooit beginnen edubloggen, meer dan vijf jaar geleden.

* Voetnoot. Update. De lucht is zwanger van verandering, las ik in een tweet van Wiebe de Jager (19 juni). Ik ben dus niet alleen met die ‘vaststelling’. @wdejager had het wel over media, pers, journalistiek.  

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

