Originally posted on Jean Philip De Tender:

Iedere mens die sterft is een museum dat brandt, en iedere mens die leeft is een vat vol verhalen. – Marc Didden

Ik heb in medialand al op meerdere stoelen gezeten, behalve op die van de scenarist. Het is uitgerekend de stoel die me het meest intrigeert. Ik hou me graag met fictie bezig. Van alle televisiegenres gaat dit het traagst vooruit, maar het proces is helder. En net daarom is het succes bijna gegarandeerd. Ik moei me vooral in de initiële fase : het concept (niet meer dan een baseline) goedkeuren, scenario’s bestellen en lezen (met steun van het VAF), een go geven op de productie (lees : geld vrijmaken), bij de regisseur aandringen op een duidelijke regievisie en meekijken naar de casting. Dan is het maanden stil tot ik een ruwe versie mag bekijken.

Televisie is geen wetenschap, en toch kan je leren hoe je (een scenario)…

View original 182 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

